Markkinointiviestinnän ammattitutkinto

Etusivu / Suomeksi / Markkinointiviestinnän ammattitutkinto

Markkinointiviestinnän ammattitutkinto

Markkinointiassistentin osaamisala, Iisalmi

KOHDERYHMÄ
Markkinointiviestinnän ammattitutkinto on tarkoitettu henkilöille, joka työskentelevät markkinointiviestinnän, kampanjoinnin sekä mainonnan suunnittelussa ja toteutuksessa. Työnkuvaan kuuluu esimerkiksi tapahtumien koordinointia, messu- ja näyttelyjärjestelyjä, asiakastapahtumia tai markkinointiviestintäkampanjoita.

TOTEUTUS
Koulutus toteutetaan päivä-/monimuotokoulutuksena jakautuen lähiopiskeluun 1–2 päivää/kk (ma–pe), etäopiskeluun ja työssä oppimiseen. Seuraava koulutus alkaa 14.9.2017.

Tutkinnon suorittaja saa valmiudet kampanja- ja projektisuunnitelmien laadintaan.  Hän hallitsee entistäkin tehokkaammin markkinointiviestinnän tuotantoprosessin ja markkinointiviestinnän eri keinojen ja välineiden käytön sekä informaation hankkimisen, muokkaamisen ja välittämisen.

TUTKINNON OSAT
Markkinointiviestinnän toimeksiannon valmistelu
• Toimintaympäristön ja oman organisaation hallinta
• Tavoitteiden ja toimintasuunnitelmien noudattaminen
• Tiedon hankinta, muokkaus ja välittäminen
• Toimeksiannon määrittäminen

Projektisuunnitelman laatiminen
• Projektisuunnitelman laatiminen
• Projektisuunnitelman seuranta
• Materiaalien ja tiedon tuottaminen suunnitteluprosessiin
• Lainsäädännön ja sopimusten noudattaminen
• Dokumentointi
• Työyhteisössä toimiminen ja vuorovaikutustaidot
• Oman ammattitaidon kehittäminen

Projektisuunnitelman toteutus
• Tuotantoprosessin hallinta
• Alihankintapalvelut
• Aineistojen toimittaminen palveluyrityksille
• Sisäinen markkinointi
• Ulkoisten materiaalien päivittäminen
• Projektin tuloksellisuuden arviointi
• Yhteistyötaidot


HAKEMINEN
Koulutukseen voit hakea internetissä osoitteessa www.ysao.fi/koulutus


HINTA
Koulutus maksaa 400 €. Hintaan sisältyy opetusmateriaali, lähipäivien opetus henkilökohtaiset ohjaukset sekä näyttötutkintomaksu 58 €.

Kysy Lisää! Riitta Rönkkö, liiketalous, aikuisopettaja
p. 0400 793 031, riitta.ronkko@ysao.fi

 

Markkinointiviestinnän ammattitutkinto auttoi uuden työpaikan saamisessa

Sari Mulari oli muuttanut juuri ennen koulutuksen alkua Varkaudesta Iisalmeen ja motivaatio työllistyä uudelle paikkakunnalle oli hyvä. - Koulutus auttoi journalistia kääntämään pään markkinointimoodiin ja ajattelemaan markkinoinnin näkökulmasta. Oma kasvu ammatillisen identiteetin näkökulmasta oli myös tärkeää ja löysin markkinoijan itsestäni. Varmasti koulutus auttoi uuden työpaikankin saamisessa, painottaa Sari. Hän työskentelee parhaillaan hanketyönohjaajana Iisalmen työmatkapyöräilyä ja -kävelyä edistävässä -hankkeessa, jossa pääpaino on markkinoinnissa ja viestinnässä.

Verkostoituminen ja kaupungin tutuksi tuleminen olivat myös olennaisia asioita, joita Sari ei olisi mielestään hoitovapaalla muuten saavuttanut ilman opiskeluja. Opiskelijat kävivät yritysvierailuilla mm. Olvilla ja Genelecilla. - Opiskeluryhmä oli hirmu mukava ja sain uusia ystäviä. Koulutuksen sisältö oli tiivis paketti ja kouluttajat olivat asiantuntevia ja kannustavia. Opiskeluun sisältyvä  Insights -vuorovaikutuskoulutus oli todella antoisa ja hyödyllinen.  Oli kiva kun ryhmässä oli muiden alojen opiskelijoita ja jo miljöö Koljonvirralla oli ihan omaa luokkaansa.

Projektityönä Sarilla oli Iisalmen Kiekka -lautapeli, joka oli samalla Ylä-Savon nuorkauppakamarin talousprojekti. Idea peliin tuli kaapista löytyneestä PK-37.n Iisalmi-pelistä, joka haluttiin uudistaa nykypäivään. Nuorkauppakamarin hallituksen jäsenenä Sari lähti vetämään peliprojektia ja hoitamaan pelin markkinointia. Nuorkauppakamarin projektiryhmä työsti Iisalmen Kiekasta taktiikka- ja kilpajuoksupelin. Peliin mukaan tulleet yli 60 yhteistyökumppania ja yritystä saivat tehdä myös omia kysymyksiään pelikortteihin. - Yksi kohokohta oli se kun sai opiskeluun liittyvän projektityön valmiiksi ja pääsi tekemään itse markkinointia.

- Koulutus antoi osaamista ja toi esille mitä voi jatkossa kehittää. Koulutuksen aikana näki eri aloja ja antoi työuralla aivan uusia ulottuvuuksia. Koulun puolesta tuettiin ja kannustettiin hirmu hyvin. Henkilökohtaistamislomakkeiden täyttökin neuvottiin ihan kädestä pitäen, naurahtaa Sari. Hän suosittelee lämpimästi koulutusta kaikille markkinointiviestinnästä kiinnostuneille.

Koulutus sopii hyvin myös työn ohessa suoritettavaksi. Aikuisopiskelu vaatii sekä mahdolliselta perheeltä että työnantajalta tukea, joista kannattaa etukäteen keskustella. Markkinointiviestinnän ammattitutkintoon on jatkuva haku osoitteessa www.ysao.fi/koulutus ja lisätietoja aikuisopettaja, koulutusvastaava Riitta Rönkkö 0400 793 03, riitta.ronkko@ysao.fi

Teksti  Panu Pöyhtäri

 

Potkua omaan työhön koulutuksesta.

Iisalmelainen Susanna suoritti markkinointiviestinnän ammattitutkinnon ja on sitä mieltä että koulutukseen lähteminen kannatti.
"Olen saanut koulutuksesta varmuutta omiin työtehtäviini. Etenkin projektityön tekeminen jäi mieleeni positiivisena kokemuksena."

Markkinointiviestinnän ammattitutkinnosta paljon eväitä eteenpäin!

Iisalmelainen Sari Mulari suoritti markkinointiviestinnän ammattitutkinnon Ylä-Savon ammattiopistossa tänä keväänä. Aiemmin uutistoimittajana työskennellyt Sari halusi laajentaa journalismin osaamisaluettaan markkinointiin ja siksi hän valitsi markkinointiviestinnän ammattitutkinnon.
-Tiedon koulutuksesta sain Ylä-Savon ammattiopiston kotiin lähettämästä esitteestä. Harkitsin asiaa, hain koulutukseen ja suoritin koulutuksen hoitovapaalla ollessani, muistelee Sari. Kuvassa Sari Mulari markkinointiviestinnän at:n opiskeluissa projektityönään Nuorkauppakamaritoiminnassa kehitetyn Iisalmen kiekka -pelin äärellä. Hän sai työpaikan koulutuksen myötä Iisalmen työmatkapyöräilyn ja -kävelyn edistämishankkeessa.
Päivitetty: 29.8.2017